Alweer meer dan een maand in Spanje! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Karen - WaarBenJij.nu Alweer meer dan een maand in Spanje! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Karen - WaarBenJij.nu

Alweer meer dan een maand in Spanje!

Blijf op de hoogte en volg Karen

24 Februari 2013 | Spanje, Gandia

De laatste keer schreef ik nog dat het weer mooier werd en dat ik nieuwsgierig was naar de rest van de erasmusmensen. Nu is het alweer 3 weken verder en is er veel gebeurd maar lijken dingen zoals naar school hier al heel normaal. Het weer is helaas stukken minder geworden.

Bij de welkomstspeech van het International Office drie weken geleden werd al snel duidelijk hoe het er hier aan toe gaat. Je kan natuurlijk bij ze vragen stellen maar overlappen je vakken of weet je niet hoe je iets online kan vinden? ‘’ It’s your problem’’. Dus ik zag de bui alweer hangen. Want zacht uitgedrukt heb ik de laatste jaren niet echt geluk gehad met het HBO en alles (veranderingen) wat erbij hoort. Maargoed scheelt wel dat ik wat gewend ben dus en de overlappende vakken en je rooster uitzoeken daarbij in het niets valt. Uiteindelijk komt alles vast goed ;) En dat was ook zo. Mijn rooster zag er in eerste instantie niet echt heel chill uit elke dag ’s ochtends les dan pauze en dan weer ’s avonds les. En de lessen eindigen hier dan ook echt pas om 20.15 want eten doen ze hier natuurlijk pas minimaal vanaf 21.00. Maar na wat geruil hier en daar met klassen, wat vakken laten vallen en wat projecten erbij kan ik zeker niet klagen over mijn rooster!

De eerste lesweek heb ik niet echt veel van de erasmusstudenten meegekregen. Nou moet ik eerlijk toegeven door het geregel met het rooster en de onduidelijk van het International Office wanneer de lessen begonnen heb ik ook niet alle lessen die week gevolgd. Gelukkig hadden meer mensen daar last van ;)
Die vrijdag was het welcome dinner. Daar ben ik samen met mijn huisgenoten en twee vriendinnen van de Duitse huisgenoot heengegaan. De meerderheid van de rest van de erasmusstudenten waren daar ook natuurlijk. Het was in het zelfde restaurant als het welcome dinner van de intensive course. Oftewel niet echt speciaal eten maar wel onbeperkt drinken. Toen we om 01.00 eindelijk klaar waren met eten (er werd geen drank meer geschonken) ging het feest door in de Tiki Bar. Super gezellig geslaagde avond!

Veel tijd om bij te komen had ik niet want zaterdagavond zouden we met een bus naar Pego gaan. Een dorpje waar normaal 2000 mensen worden maar met carnaval is het hier in de omgeving the place to be waardoor het aantal wordt vertienvoudigd die nacht. Het was echt een geweldige ervaring. Iedereen was verkleed en ik heb echt alle mogelijke outfits voorbij zien komen. Alles was op straat dus ook de dj’s en de barretjes tussendoor etc. Jammer dat het die nacht net heel koud was maar ag dat mocht de pret niet bederven. Pas om 07.00 ging onze bus naar huis. Agnes en ik gingen vroeg richting de bus omdat de party wel tot zijn einde leek en het best koud was. We dachten dat het wel makkelijk te vinden was maar eigenlijk hadden we de heenweg niet zo opgelet hoe we liepen. Na een fikse omweg was daar dan eindelijk het verlossende Aldi bordje. (Onze bus stond bij de Aldi dus en ja dat hebben we gevraagd aan voorbijgangers, ik denk dat ze ons niet begrepen want we werden alle kanten opgestuurd)

Ook heb ik voor het eerst sinds jaren weer gesport. Jaja serieus! Sinds ik niet meer hockey ben ik opzich een klein beetje a-sportief geworden. Maar sporten wilde ik graag hier weer oppakken. Helaas hebben ze hier geen hockey dus dat was een tegenvaller. Maar ze hebben wel allerlei andere sporten. Ik werd meegevraagd door mijn huisgenoot of ik mee wilde naar zumba. In het kader van ''dan doe ik in ieder geval iets van sport'' ging ik mee. Uiteindelijk was het nog best leuk ook en ben nu al drie keer geweest. De salsalessen zijn er volgens mij niet echt. Maar iets wat ik ook altijd leuk heb gevonden is voetbal. Dus Jeanine en ik naar het sportloketje, wij vragen om de tijden en de plek van de training. Kon deze man geen Engels en wij nog niet goed genoeg Spaans. Dus wat krijg je dan? Jawel, officieel ingeschreven voor voetbal hahaha. Morgen is onze eerste training. Wish me luck ;)

Ook ben ik vorige week dinsdag met een hele groep meiden en David wezen bowlen. Super gezellig en voor het eerst in mijn leven gewonnen ook nog. Daarna wilden we met zijn allen daar nog even poolen maar om 24.00 terwijl wij allemaal nog bezig waren gooiden de mensen heel subtiel het licht uit. Blijkbaar wilden ze geen geld verdienen daar.

Verder ben ik eindelijk naar Gandia city geweest. De school en alles waar ik mee te maken heb zit in het Playa gedeelte. Sinds onze aankomst waren we niet meer in het citygedeelte geweest. Maar ik moet zeggen dat het er leuk uitziet. En ben nu ook al drie keer geweest. Leuke winkels, leuke straatjes enz. Moet er maar niet te vaak heen want ik ben helemaal weg van de kleding en de prijzen hier ;)

Op school gaat het verder goed. De vakken die ik volg zijn: English for the media, Effective oral presentations, Spaans A2, Film comedy, History of design en Academic English. Daarnaast werk ik aan twee projecten waarbij ik bij één een huisstijl handboek maak met een zelfverzonnen en gemaakt logo etc. Ook ga ik werken aan een project van film comedy.

Ik moet zeggen dat het me niveau me tegenvalt. Ik spreek nog beter Engels dan sommige leraren en ik heb best een Nederlandsaccent gok ik zo. Ook had ik niet verwacht dat de Spaanse studenten zo slecht Engels zouden spreken waardoor de les soms echt heeel langzaam gaat. Maargoed ik leer er uiteindelijk wel wat van en vergeleken met vorig jaar op de NHL is dit wel even lekker. Voor het vak Academic English moesten we een instaptoets doen om je niveau te bepalen. Als je op B2 of hoger zit hoef je alleen het project en tentamen te doen maar hoef je niet de lessen te volgen. Deze test was echt heel makkelijk dus mijn uitkomst was dan ook B2+ niveau. Oftewel, donderdagmiddag vrij! ;)

Gisteren ben ik naar de discotheek Eclipse geweest. Samen met mijn huisgenoten, Jeanine , Agnes en Marie gingen we hier voorzitten en daarna daarheen. Daar waren ook nog wat andere erasmus die we tegenkwamen. De muziek was niet altijd chill maar de discotheek zelf qua uiterlijk is goedgekeurd. En ondanks de muziek heb ik me prima vermaakt. Maargoed het verhaal was wel weer lang genoeg dacht ik zo. Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer! ;) Hasta luego!

  • 24 Februari 2013 - 20:57

    Shanna:

    Jaloers :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1767
Totaal aantal bezoekers 3246

Voorgaande reizen:

18 Januari 2013 - 09 Juli 2013

Studeren in Spanje

Landen bezocht: